
REL: 09/12/2014

Notice: This opinion is subject to formal revision before publication in the advance
sheets of Southern Reporter.  Readers are requested to notify the Reporter of Decisions,
Alabama Appellate Courts, 300 Dexter Avenue, Montgomery, Alabama 36104-3741 ((334)
229-0649), of any typographical or other errors, in order that corrections may be made
before the opinion is printed in Southern Reporter.

ALABAMA COURT OF CIVIL APPEALS 

SPECIAL TERM, 2014

_________________________

2130351
_________________________

Augustus Tucker

v.

Richard Salazar, The Heritage Club, Inc., and the Private
Club, LLC

Appeal from Madison Circuit Court
(CV-12-901430)

THOMAS, Judge.

On October 15, 2012, Richard Salazar, The Heritage Club,

Inc. ("the Heritage Club"), and the Private Club, LLC  ("the

Private Club") filed a complaint against Augustus Tucker in

the Madison Circuit Court.  (The Heritage Club, Inc., the

Private Club, LLC, and Salazar are hereinafter referred to



2130351

collectively at times as "the plaintiffs").  Salazar was a

shareholder in the Private Club, which, after August 15, 2007,

owned, at different times, some or all of the stock of the

Heritage Club.  The Heritage Club was a private lunch-and-

dinner club, and Salazar was employed by the Heritage Club as

"the director of food and beverage."  Although it is not

entirely clear, it appears that the Private Club was an

"investment club," which had, at different times, between one

and three members, including, but not limited to, Salazar,

Tucker, and John Esneault.  1

The complaint asserted claims including tortious

interference with contractual and business relationships and

defamation.  Specifically, the plaintiffs requested a

temporary restraining order and a preliminary injunction

restraining Tucker from operating the Heritage Club or

communicating to anyone that he controlled the operation of

the Heritage Club.   The plaintiffs requested a trial, a2

The plaintiffs' attorney said: "[The] Private Club, LLC,1

does nothing but own stock." 

On October 15, 2012, the circuit court entered a2

temporary restraining order and restrained Tucker from
operating the Heritage Club or from holding himself out as the
operator of the Heritage Club.  The circuit court required the

2



2130351

permanent injunction, an award of all the records regarding

the business operations of the Heritage Club, a declaration

that the Private Club was the primary owner of the Heritage

Club, compensatory and punitive damages, and an award of

attorney fees.  

Tucker filed an answer, generally denying the plaintiffs'

allegations and asserting various defenses.  Tucker filed an

amended answer, a motion to dismiss, and a counterclaim. 

Tucker requested relief, including the removal of the Heritage

Club as a plaintiff and a dismissal of the complaint.  In his

counterclaim, Tucker sought damages for conversion, "tortious

interference," defamation.  Tucker requested a temporary

restraining order, a trial, a permanent injunction, and an

order requiring Salazar to relinquish control of all property

belonging to the Heritage Club, including its bank accounts

and its documents.  Tucker requested an order declaring that

the Private Club was not the owner of the Heritage Club, that

Salazar had been properly terminated from his employment with

the Heritage Club, and that Tucker had authority to act on

plaintiffs to post bond of $10,000, which the plaintiffs
failed to do. The circuit court dissolved the temporary
restraining order on October 25, 2012. 

3



2130351

behalf of the Heritage Club.  Tucker requested an award of

compensatory and punitive damages and of attorney fees. 

A bench trial began on September 30, 2013.  On October 2,

2013, without including any specific findings of fact, the

circuit court entered a judgment determining that the Private

Club was the majority shareholder of the Heritage Club.  It

awarded Salazar damages in the amount of $50,000 on his

defamation claim and $50,000 on his tortious-interference-

with-business-relations claim, and it awarded the Private Club

damages in the amount of $50,000 on its tortious-interference-

with-business-relations claim.  It entered a judgment in favor

of Tucker on the plaintiffs' remaining claims and in favor of

the plaintiffs on Tucker's counterclaims.

On November 1, 2013, Tucker filed a timely postjudgment

motion to which he attached copious exhibits.  In his

postjudgment motion, Tucker argued that the proceedings were

"inconsistent," that the trial had been unfair because he was

allowed only two hours to present his case although the

plaintiffs were permitted "approximately two days," that the

circuit court had failed to consider all available evidence,

and that the circuit court had abused its discretion by

4



2130351

failing to provide Tucker an adequate opportunity to present

his defense.  Tucker also argued that the circuit-court judge

and the court reporter had evidenced bias.  Within Tucker's

bias argument, Tucker generally alleged that the circuit court

had erred because it had "failed to consider Salazar's own

testimony" regarding his communication of "information

regarding his suspension and ultimate termination" from the

Heritage Club.   

On December 12, 2013, the circuit court entered an order

granting the plaintiffs' motion to strike the exhibits

attached to Tucker's postjudgment motion and denying Tucker's

postjudgment motion.  In the order, the circuit court

expressly denied bias and explained that it had not limited

Tucker from calling witnesses; however, it stated that it had

"attempted to limit the extent of Tucker's testimony on direct

examination because of the very extensive amount of

cross-examination conducted when he was called by [the

plaintiffs] as an adverse witness."  On January 23, 2014,

Tucker filed a timely notice of appeal to our supreme court. 

This case was transferred to this court by the supreme court,

pursuant to § 12-2-7(6), Ala. Code 1975.  

5



2130351

Tucker seeks our review of whether the circuit court

erred by failing to consider all available evidence, by

limiting Tucker's ability to present testimony, by concluding

that Tucker was liable to Salazar for defamation, by

concluding that Salazar was not liable for defamation, by

declaring that the Private Club was the majority owner of the

Heritage Club, by concluding that Salazar had not accessed

funds without authorization, and by concluding that a 401(k)

account had not been established for Tucker.  However, we need

only address Tucker's second argument -- whether the circuit

court erred by determining that Tucker was liable to Salazar

for defamation -– because, as noted by the plaintiffs in their

appellees' brief, Tucker has waived his remaining arguments by

failing to make legal arguments supported by authority, in

contravention of Rule 28(a)(10), Ala. R. App. P., which

requires that the parties present in their briefs the legal

authorities that support their positions. "If they do not, the

arguments are waived."  White Sands Grp., L.L.C. v. PRS II,

LLC, 998 So. 2d 1042, 1058 (Ala. 2008).

Because we address only the defamation issue, we provide

facts limited to that issue.  On August 15, 2007, 100%

6



2130351

ownership (1,000 shares) of the Heritage Club stock was

conveyed to the Private Club, and by 2009 the Heritage Club

was experiencing financial difficulties.  Documents entered

into evidence indicated that between May 17, 2010, and January

20, 2012, the Private Club sold 28% (280 shares) of the

Heritage Club stock in an attempt to meet the Heritage Club's

financial needs.  In September 2011, Tucker owned at least 13%

(130 shares) of the Heritage Club stock, Tucker and Salazar

began communicating "almost daily," and Tucker became involved

in the financial affairs of the Heritage Club; however, Tucker

was never a paid employee of the Heritage Club or of the

Private Club.  Salazar appointed Tucker as the chief financial

officer ("CFO") of the Heritage Club at a time when the

financial condition of the Heritage Club was, according to

Salazar, "absolutely terrible"; the Heritage Club was unable

to fund the second phase of its reconstruction project, to pay

bills, or to meet its payroll.  In his capacity as CFO, Tucker

attempted to acquire a loan or a line of credit for the

Heritage Club, but, Salazar admitted, the Heritage Club's

applications for credit were denied due to problems with

Salazar's personal credit rating.  Salazar said: "Number one,

7



2130351

the finances of the club individually were not very good.  So

for someone to guarantee the loan, which is what was needed,

I was not able to do it."

Much of the disputed testimony in this case centered

around Tucker's attempts to raise funds for the Heritage Club. 

The resolution of this appeal does not require our analysis of

the disputed testimony; however, we note that the plaintiffs'

attorney repeatedly impeached Tucker's evasive and

contradictory trial testimony with his deposition testimony.

For example:

"Q. [The plaintiffs' attorney:] And you would agree
with me today as we sit here, that the only shares
you own in the Heritage Club [are] 130 shares?

A. [Tucker:] That is incorrect.

"Q. [The plaintiffs' attorney:] Okay. Let me ask you
to turn to Page 137 of your deposition at very top.
I asked you the question: 'Okay, have you ever owned
more than 130 shares of stock in the Heritage Club?'
And what was your answer? 

"A. [Tucker:] No.

"Q. [The plaintiffs' attorney:] So are you saying
today that you do own more than 130 shares?

"A. [Tucker:] Yes, I do.

"Q. [The plaintiffs' attorney:] Okay, so did you get
some more shares since this deposition in March of
this year?

8



2130351

"A. [Tucker:] No. When you asked me this question,
you did not put a time frame on the 130 shares.

"Q. [The Plaintiffs' attorney:] I thought I did
because the question again is: 'Have you ever owned
more than 130 shares of stock in the Heritage Club?'
And your answer was, 'no,' wasn't it?

"A. [Tucker:] Then that was incorrect.

"Q. [The plaintiffs' attorney:] So your statement
there was incorrect?

"A. [Tucker:] Yes. I thought you asked like today,
you said today."

Standard of Review

"When evidence is presented ore tenus, the trial
court is '"unique[ly] position[ed] to directly
observe the witnesses and to assess their demeanor
and credibility."' Ex parte T.V., 971  So. 2d 1 , 4
(Ala. 2007) (quoting Ex parte Fann, 810 So. 2d 631, 
633 (Ala. 2001)). Therefore, a presumption of
correctness attaches to a trial court's factual
findings premised on ore tenus evidence. Ex parte
J.E., 1 So. 3d 1002, 1008 (Ala. 2008). When evidence
is taken ore tenus and the trial judge makes no
express findings of fact, this Court will assume
that the trial judge made those findings necessary
to support the judgment. Transamerica Commercial
Fin. Corp. v. AmSouth Bank, N.A., 608 So. 2d 375,
378 (Ala. 1992) (citing Fitzner
Pontiac–Buick–Cadillac, Inc. v. Perkins & Assocs.,
Inc., 578 So. 2d 1061 (Ala. 1991)). We will not
disturb the findings of the trial court unless those
findings are 'clearly erroneous, without supporting
evidence, manifestly unjust, or against the great
weight of the evidence.' Gaston v. Ames, 514 So. 2d
877, 878 (Ala. 1987) (citing Cougar Mining Co. v.
Mineral Land & Mining Consultants, Inc., 392 So. 2d
1177 (Ala. 1981)). '"The trial court's judgment [in

9



2130351

cases where evidence is presented ore tenus] will be
affirmed, if, under any reasonable aspect of the
testimony, there is credible evidence to support the
judgment."' Transamerica, 608 So. 2d at 378 (quoting
Clark v. Albertville Nursing Home, Inc., 545 So. 2d
9, 13 (Ala. 1989), and citing Norman v. Schwartz,
594 So. 2d 45 (Ala. 1991)); see also Ex parte
Perkins, 646 So. 2d 46 (Ala. 1994)."

Espinoza v. Rudolph, 46 So. 3d 403, 412 (Ala. 2010).

Tucker contends that the circuit court erred by

concluding that he was liable to Salazar for defamation. 

Regarding Salazar's defamation claim, the circuit court's

judgment reads: "Judgment is entered in favor of the

Plaintiff, Richard Salazar, and against the Defendant,

Augustus Tucker, in the sum of $50,000.00 for Defamation." 

"'To establish a prima facie case of
defamation, the plaintiff must show [1]
that the defendant was at least negligent,
[2] in publishing [3] a false and
defamatory statement to another [4]
concerning the plaintiff, [5] which is
either actionable without having to prove
special harm (actionable per se) or
actionable upon allegations and proof of
special harm (actionable per quod).'

"Nelson v. Lapeyrouse Grain Corp., 534 So. 2d 1085,
1091 (Ala. 1988) (citations omitted)."

Delta Health Grp., Inc. v. Stafford, 887 So. 2d 887, 895 (Ala.

2004)(emphasis added).  

10



2130351

The record contains a letter ("the suspension letter")

dated July 13, 2012, which was written by Tucker and addressed

to Salazar.  In the suspension letter Tucker informed Salazar

that his employment with the Heritage Club was suspended and

that Salazar should immediately vacate the Heritage Club's

premises.  Salazar said that, upon receipt of the suspension

letter, he "communicated" with the Heritage Club's

shareholders and scheduled an emergency meeting.  Salazar

said: "I did communicate -- and I already said this, I

communicated to our Board of Governors as well."   3

The record contains a letter dated July 18, 2012, which

was written by Salazar and addressed to "Heritage Club

Shareholders and Board of Governors" in which Salazar

"update[d] them on [his] previous communication."  In the July

18, 2012, letter, Salazar asserted that, although he had

received the suspension letter, the shareholders had supported

him.  He wrote that Tucker had failed to reinstate Salazar as

a "signer on the checking account" or to return his business

computer.  

The record does not disclose the identities of the3

persons on the Heritage Club's Board of Governors. 

11



2130351

Randall Perry, an attorney who testified on behalf of the

plaintiffs, said that Salazar showed the suspension letter to

him at a meeting, which was attended by Salazar and his wife,

Tucker, and two Heritage Club shareholders.  According to

Salazar, the conclusion at the meeting was that his purported

suspension was "null and void" because Tucker had lacked the

authority to suspend Salazar. 

On September 7, 2012, Tucker filed a police report

alleging that Salazar had embezzled $146,751.25 from the

Heritage Club, and he attached to the police report a number

of forgery affidavits alleging that Salazar had made

unauthorized transfers of funds from two Heritage Club bank

accounts.  

Salazar testified that Tucker had informed employees of

"four or five banks" and "some of the employees" of the

Heritage Club that Salazar was suspected of theft and

embezzlement.  Salazar said that, because he had been

questioned by the police, negative comments about him were

being circulated in the community, in his church, and in his

son's school; however, Salazar agreed that the information he

12



2130351

had shared regarding the suspension letter had had "far

greater reach" than had Tucker's communications.

In an electronic-mail message ("the suspension e-mail")

dated September 13, 2012, Tucker advised two Heritage Club

shareholders that he had scheduled a meeting on the subjects

of "Salazar GM/COO, Status of the [Fraud] Investigation, and

[the Heritage Club] Bridge Street Rent."

The record contains a second letter ("the termination

letter") dated September 14, 2012, written by Tucker in which

Tucker informed Salazar that his employment with the Heritage

Club had been terminated for four specified reasons and that

Salazar was under investigation for "Fraud, Theft of property,

and Embezzlement of corporate funds."  That same day, Salazar

responded to Tucker with an electronic-mail message asserting,

among other things, that Tucker was without authority to

terminate Salazar; Salazar sent a letter addressed to

"Heritage Club Members" that characterized the actions of "a

partner" as a hostile takeover and a theft.  Salazar admitted

that he communicated with the "general membership" of the

Heritage Club and that he told between 500 and 600 people that

he was being "pushed out" by a partner.  

13



2130351

In an electronic-mail message, dated September 17, 2012,

Tucker informed Salazar, two Heritage Club shareholders, and

Richard Marsden, an attorney who was included in the "general

membership" of the Heritage Club, that Salazar had been

removed as director.  In that message Tucker also asserted

that Salazar was under investigation for theft of Heritage

Club property, including the funds in its bank accounts.

After a review of the testimony and the documentary

evidence presented to the circuit court, we conclude that

Salazar failed to establish a prima facie case of defamation,

because Salazar failed to show that Tucker published a false

and defamatory statement concerning Salazar to a third person. 

See Atkins Ford Sales, Inc. v. Royster, 560 So. 2d 197, 200

(Ala. 1990), citing Nelson v. Lapeyrouse Grain Corp., 534 So.

2d 1085 (Ala. 1988).  "If there is no publication, there is no

defamation."  Willis v. Demopolis Nursing Home, Inc., 336 So.

2d 1117, 1120 (Ala. 1976). 

In summary, first, Tucker sent Salazar the suspension

letter.  The contents of the suspension letter were not

published to another person by Tucker.  Salazar, and not

Tucker, published the alleged defamatory statements contained

14



2130351

in the suspension letter to the shareholders and the Board of

Governors of the Heritage Club.

Second, Tucker acquired forgery-affidavit forms from

First Commercial Bank that he attached to a police report, in

which he alleged that Salazar had embezzled funds from the

Heritage Club.  Salazar contends that the information

contained in the forgery affidavits amounted to defamatory

communications with persons at First Commercial Bank.  We find

no support for a conclusion that any employee of First

Commercial Bank did anything other than provide blank forgery-

affidavit forms upon Tucker's inquiry regarding certain

alleged unauthorized transfers and withdrawals of funds.  We

have not overlooked Salazar's testimony that Tucker had

informed employees of "four or five banks" and "some of the

employees" of the Heritage Club that Salazar was suspected of

theft and embezzlement; however, Salazar called no bank or

Heritage Club employee to testify to that effect.  We conclude

that, standing alone, Salazar's self-serving testimony is not

sufficient to demonstrate that anyone, much less specifically

Tucker, published defamatory statements to third persons. 

"[P]ublication may not be done or established by rumor or

15



2130351

report."  Weir v. Brotherhood of R.R. Trainmen, 221 Ala. 494,

497, 129 So. 267, 270 (1929); K-Mart Corp. v. Pendergrass, 494

So. 2d 600, 604 (Ala. 1986)(explaining that a plaintiff's

proof was "legally insufficient" to establish publication when

the plaintiff relied solely on the inference that the

defendant had communicated the alleged defamation because 

members of the community had heard the statements).  Similar

to the plaintiff in Pendergrass, Salazar testified that

persons other than the Heritage Club's corporate managers knew

that he was under investigation for theft and fraud; therefore

it follows, according to Salazar, that Tucker had informed

those persons.  However, Salazar, like the plaintiff in

Pendergrass, failed to demonstrate publication with legally

sufficient evidence indicating that Tucker had published the

alleged defamatory statements.  See Pendergrass, 494 So. 2d at

604.

Third, Tucker sent the suspension e-mail to Salazar and

to two Heritage Club shareholders.  "Communications among the

managerial personnel of a corporation about the company's

business do not constitute a publication, under the rule of

McDaniel v. Crescent Motors, Inc., 249 Ala. 330, 31 So. 2d 343

16



2130351

(1947)."  Dixon v. Economy Co., 477 So. 2d 353, 354 (Ala.

1985).   4

Fourth, Tucker mailed the termination letter to Salazar. 

The contents of the termination letter were not published to

another person by Tucker; instead, Salazar published the

contents of the termination letter to "500 or 600" Heritage

Club members.  

Finally, Tucker again informed Heritage Club managerial

personnel (Salazar, two shareholders, and Marsden) that

Salazar had been removed as director and was being

investigated for theft, which, as we have already determined,

does not amount to publication.  See Dixon supra.  

Based on the documentary evidence admitted by the circuit

court and on Salazar's failure to provide evidence

demonstrating that anyone, other than Salazar, published the

alleged defamatory statements regarding Salazar, we conclude

that Salazar failed to prove the required elements of a

We note that Tucker was never a paid employee of the4

Heritage Club, but Salazar testified that he had appointed
Tucker to be the CFO of the Heritage Club.  Likewise, the two
shareholders were never paid managers of the Heritage Club;
however, they attended meetings and made decisions regarding
the management of the Heritage Club. 

17



2130351

defamation claim.   Thus, the judgment of the circuit court is5

reversed insofar as it determined that Tucker had defamed

Salazar, and we remand the cause for the circuit court to

vacate that portion of its judgment. In all other respects,

the circuit court's judgment is affirmed.  

AFFIRMED IN PART; REVERSED IN PART; AND REMANDED WITH

INSTRUCTIONS.

Thompson, P.J., and Moore, J., concur in the result,

without writings.

We have not relied upon Tucker's testimony to reach the5

conclusion that Tucker is not liable for defamation.  Because
our review of the transcript reveals that Tucker's testimony
was often evasive and contradictory, and because the
plaintiffs' attorney repeatedly impeached Tucker's trial
testimony with his deposition testimony, the circuit court
could have rightly discounted his testimony. 

"In ore tenus proceedings, the trial court is
the sole judge of the facts and of the credibility
of witnesses, and the trial court should accept only
that testimony which it considers to be worthy of
belief. Ostrander v. Ostrander, 517 So. 2d 3 (Ala.
Civ. App. 1987). In determining the weight to be
accorded to the testimony of any witness, the trial
court may consider the demeanor of the witness and
the witness's apparent candor or evasiveness.
Ostrander." 

Brown v. Brown, 586 So. 2d 919, 920-21 (Ala. Civ. App. 1991). 

18



2130351

Donaldson, J., concurs in part and dissents in part, with

writing, which Pittman, J., joins. 

19



2130351

DONALDSON, Judge, concurring in part and dissenting in part.

I concur in the main opinion except for that portion of

the opinion reversing the judgment against Augustus Tucker,

insofar as it awarded damages to Richard Salazar for

defamation, based on Salazar's failure to prove publication of

a defamatory statement. In K-Mart Corp. v. Pendergrass, 494

So. 2d 600 (Ala. 1986), a case relied upon by Tucker in

seeking to reverse the judgment, the plaintiff did not present

direct evidence indicating that K-Mart Corp., Inc., the

defendant, had published the allegedly defamatory information.

Instead, the

"[p]laintiff relied solely on inferences to prove
that someone at K-Mart communicated with someone
outside the corporation about her discharge.
Plaintiff's entire proof of this alleged defamation
is that members of the Scottsboro community had
heard that she was fired for stealing. Therefore,
according to plaintiff, it follows that someone at
K-Mart told someone in the community that plaintiff
was fired for stealing. This evidence was legally
insufficient to establish publication. Publication
is not 'established by rumor or report.' Weir v.
Brotherhood of Railroad Trainmen, 221 Ala. 494, 497,
129 So. 267, 270 (1930)."

494 So. 2d at 604.

Conversely, in this case, Salazar testified at trial as

follows on direct examination:

20



2130351

"Q. Mr. Salazar, did anybody in this community find
out you were being charged with theft and
embezzlement?

"A. Yes, sir. 

"Q. Who was that? 

"A. The banks. 

"Q. What banks in specific? 

"A. Regions Bank and Bryant Bank. 

"Q. And who told them you were suspected or involved
in theft or embezzlement? 

"A. Gus Tucker did."

Salazar further testified as follows on cross-examination:

"Q. Your testimony earlier was that Mr. Tucker told
the employees and I guess the banks that Heritage
Club had accounts with, about your termination?

"A. He — they kicked me off the bank accounts. He's
the one that told them.

"Q. So about how many banks were there?

"A. Well, of course, the First Commercial, then
Regions and then Bryant Bank, then there was
Worthington, which shut down or they closed the
account. And then North Alabama Bank. I don't know
if that one is still open or not." 

This testimony was admitted without objection from Tucker

on any ground, including that it was hearsay or was based on

a lack of personal knowledge. As such, publication of

21



2130351

defamatory information was not shown to be based on rumor or

innuendo. Rather, Salazar directly attributed to Tucker the

publication of some of the defamatory information to third

parties.  The "self-serving" nature of Salazar's testimony

could be considered by the trial court in assessing Salazar's

credibility and/or the weight to be given the testimony, but

it did not make the testimony insufficient to support an

element of Salazar's claim.  Because Tucker did not object to

Salazar's testimony regarding the publication of defamatory

information to the third parties he identified and has not

raised any issue on appeal regarding the amount of damages

assessed, no reversible error has been established. Therefore,

I respectfully dissent from that portion of main opinion

reversing the judgment in favor of Salazar and against Tucker

on Salazar's defamation claim, and I would affirm the judgment

in its entirety.

Pittman, J., concurs.  

22


